Software voor de retail
Efficiënt samenwerken in de retail
De retailer is de laatste schakel tussen de producent en eindgebruiker. Als retailer moet je daarom enerzijds contact onderhouden met je leverancier of fabriekant binnen de bedrijfskolom, en anderzijds met de eindgebruiker, ofwel de klant. Met CaseDriver worden deze communicatiestromen en achterliggende werkzaamheden eenvoudig gebundeld en georganiseerd. Ben je toe aan een applicatie die alle communicatie en werkzaamheden overzichtelijk maakt? Plan vrijblijvend een demo in.
Maak het jezelf makkelijker
Herken je het?
Contact met klanten, leveranciers, fabrikanten en groothandelaren en een eindeloze werkvoorraad? Het gevolg is vaak dat het overzicht verloren gaat en afwijkende taken veel tijd kosten. CaseDriver helpt je al deze zaken te structureren en efficiënt te maken.
Casemanagement
Een nieuwe vraag, opdracht/taak of follow up? CaseDriver creëert een case en voegt gerelateerde communicatie en informatie hier automatisch aan toe.
Parkeer jouw case
Kun je even niet verder of wacht je op een antwoord van een ander? Parkeer de case dan tot een bepaald moment óf ga er weer mee verder als er nieuwe input binnen is.
Overdraagbaar dossier
Door de open structuur zijn cases inzichtelijk voor teams of andere afdelingen. Draag een case over aan een collega met volledig behoud van bijlagen, context en historie.
Sales & Service
Splitsing sales en service
In de retail staan het sales- en het serviceteam naast elkaar. Een (potentiële) klant kan een vraag hebben voor sales over bijvoorbeeld een offerte of een order. Daarnaast kan een klant ook een vraag hebben voor serviceteam over het gebruik van een product/dienst of een probleem dat hij of zij ervaart. CaseDriver biedt dan ook verschillende templates aan. Bijvoorbeeld één voor sales en één voor serviceteam. Benieuwd hoe dit eruit ziet en hoe dat werkt? Lees het hier hieronder.
Stel je voor je hebt een winkel en potentiële klanten kunnen via de website een contactformulier invullen om een product of dienst aan te vragen. Binnen CaseDriver wordt een case aangemaakt en automatisch gecategoriseerd met de tag ‘Aanvraag’. Het salesteam kan deze aanvraag oppakken en een collega mentionen in een reactie om een offerte op te maken. Heeft jouw collega hiervoor extra informatie nodig? Het salesteam kan deze informatie opvragen en eenvoudig binnen deze case doorzetten.
Wanneer de offerte opgemaakt wordt, plaats je deze in het tabblad; ‘Offerte’. Zijn er meerdere collega’s betrokken bij de offerte? Dan is het mogelijk om binnen de case reacties toe te voegen en collega’s te mentionen. Op deze manier is alle communicatie per case overzichtelijk en zijn lange e-mails of cc’s naar elkaar overbodig.
Is de offerte gedeeld met de potentiële klant en is de volgende stap de onderhandeling? Maak dan een nieuw tabblad aan met ‘onderhandeling’. De uiteindelijk opdracht plaats je in het tabblad ‘Opdracht’.
Op deze manier wordt het gehele salestraject eenvoudig en overzichtelijk vastgelegd.
Stel je voor je hebt een webshop en een bestaande klant heeft een vraag over een aangeschaft product. Er wordt een nieuwe case aangemaakt binnen CaseDriver en de vraag wordt gecategoriseerd met de tag ‘Klantvraag’. Binnen de case kun je eenvoudig een collega betrekken door deze te mentionen. De collega kan in één oogopslag zien wat de vraag is en dit eenvoudig zelfstandig oppakken.
Binnen CaseDriver kan vervolgens elke stap bijgehouden worden. Van vraag, tot behandeling, oplossing en afloop. Doordat betrokken collega’s inzicht hebben in deze case, zijn lange mails of cc’s niet meer nodig. Op deze manier werkt het team efficiënt samen en klanten optimaal bediend.
De voordelen voor retail
CaseDriver biedt inzicht en structuur in communicatiestromen.
Bedrijfsproces optimalisatie
Efficiënte communicatie met leveranciers en eindgebruiker. Vergeet geen belangrijke afspraken en bestellingen.
Klanttevredenheid stimuleren
Beantwoord je klantvragen snel en doeltreffend.
Salestraject vastleggen
Gehele salestraject eenvoudig en overzichtelijk vastgelegd door gebruik te maken van tags en tabbladen.
Ontvang meer updates
Voor het verbeteren van jouw klantenservice