Software voor de automotive sector

Streven naar ultieme klanttevredenheid

De automotive sector staat bekend om de felle concurrentiestrijd die al geruime tijd gaande is. Schaalvergroting en efficiëntie verbetering zijn daarbij belangrijke drijfveren. Minstens zo belangrijk echter, is de strijd om de gunst van de klant. Zonder klanten immers geen bestaansrecht. Om klanten te vinden, maar vooral ook te behouden is klanttevredenheid het uiteindelijke doel. Tevreden klanten zijn doorgaans loyaal en zorgen niet alleen voor herhaalaankopen, maar tevens voor positieve mond-tot-mondreclame. Potentiële klanten laten hun aankoopbeslissing tegenwoordig eerder afhangen van ervaringen en aanbevelingen van bestaande klanten dan van ‘mooie verhalen’ in een folder of website. Kortom, ultieme klanttevredenheid is de sleutel tot succes en groei in de automotive sector.

Automotive

Maak het jezelf makkelijker

Herken je het?
Het snel en correct beantwoorden van klantvragen, waarbij je over een 360° beeld van jouw klant beschikt, is essentieel om jouw klant optimaal te bedienen. Om één enkele klantvraag te beantwoorden moet je vaak in meerdere systemen kijken. Productinformatie, factuurhistorie, CRM, het digitale planbord. Dit zijn maar een paar voorbeelden.

Met CaseDriver bundel je alle communicatie met je klant en je collega’s rond de klantvraag. Krijg bij (online) offerteaanvragen en onderhoudsboekingen direct inzicht in de volledige historie van bestaande klanten op basis van het kenteken. Zo weet je direct welke auto diegene rijdt en wat voor onderhoud er onder andere de afgelopen jaren is uitgevoerd.

In CaseDriver kun je informatie uit andere systemen integreren en raadplegen. Eén webapplicatie waar alle relevante informatie beschikbaar is en je eenvoudig, snel en doeltreffend de klantvraag kunt beantwoorden. Alles wat je nodig hebt om jouw klant op ‘nummer één’ te zetten.

Is jouw team of ben jij zelf toe aan een applicatie die communicatie structureert, bundelt en de nadruk legt op klanttevredenheid? Plan vrijblijvend een demo in.

Case - management

Een nieuwe vraag, opdracht/taak of follow up? CaseDriver creëert een case en voegt gerelateerde communicatie en informatie hier automatisch aan toe.

Parkeer jouw case

Kun je even niet verder of wacht je op een antwoord van een ander? Parkeer de case dan tot een bepaald moment óf ga er weer mee verder als er nieuwe input binnen is.

Overdraagbaar dossier

Door de open structuur zijn cases inzichtelijk voor teams of andere afdelingen. Draag een case over aan een collega met volledig behoud van bijlagen, context en historie.

Overzicht werkvoorraad

Een duidelijk overzicht van de werkvoorraad zorgt voor rust bij medewerkers, afdelingen en management.

Voorbeeldsituatie

KwikFit

Een voorbeeld van een partij die al gebruik maakt van CaseDriver binnen automotive is KwikFit. Zij streven binnen de afdeling klantenservice naar snelheid en efficiëntie. Door gebruik te maken van CaseDriver in combinatie met maatwerk integraties wordt dit mogelijk gemaakt. Onder andere door het koppelen van cases aan een specifieke naam of kenteken. Zo wordt alle interne, maar ook externe communicatie rondom een persoon en/of auto aan elkaar gekoppeld. Is de ene klantenservicemedewerker er niet, maar is de vraag vanuit de klant dringend, dan kan een andere klantenservicemedewerker (met rechten binnen CaseDriver) de vraag oppakken. Het resultaat voor KwikFit uit zich in het feit dat er meer werk wordt verzet met minder FTE en een hoger servicelevel. De manager klantenservice van KwikFit vertelt graag meer over zijn ervaringen met CaseDriver in een klantcase.

Download de KwikFit klantcase

Ontvang de klantcase in je mailbox door onderstaand je e-mailadres achter te laten. Zo kan jij de klantcase lezen wanneer het jou uitkomt.

Brochure KwikFit

De voordelen voor de automotive sector

CaseDriver biedt inzicht en structuur in communicatiestromen.

Verbeterde klantenservice

Door elke interactie met een klant als een zaak te behandelen, kun je gepersonaliseerde service bieden. Klantinformatie, eerdere aanvragen en voorkeuren worden centraal bijgehouden, waardoor klanten niet steeds dezelfde informatie hoeven te verstrekken en de dienstverlening sneller en relevanter wordt. Vind alle informatie behorende bij een bepaald kenteken of chassisnummer. Net hoe specifiek jij het wilt hebben.

Efficiënte workflows

Zaakgericht werken maakt het mogelijk om veel zaken te standaardiseren. Dit helpt bij het optimaliseren van interne processen en het verminderen van dubbel werk en het verhogen van de efficiëntie. Beantwoord alle klantvragen snel en doeltreffend. Zo voorzie jij de klant binnen no-time van een antwoord.

Betere samenwerking

In de automotive sector zijn er vaak meerdere afdelingen betrokken bij het afhandelen van een zaak. Zaakgericht werken bevordert de samenwerking tussen deze afdelingen. Geen onnodige e-mails naar collega’s, maar binnen een case efficiënt met elkaar communiceren.

Transparantie en inzicht

Een geïntegreerd zaakmanagementsysteem geeft een duidelijk inzicht in de actuele werklast zonder dat je zorg hoeft te hebben zaken te vergeten. Dit helpt bij het prioriteren van werkzaamheden en het optimaal inzetten van beschikbare menskracht. Managers kunnen trends analyseren en tijdig bijsturen.

Streven naar kwaliteit

Zaakgericht werken helpt bij het hanteren van standaardprocedures en het voldoen aan bepaalde vereisten, wat vooral belangrijk is voor het afhandelen van garantieclaims en terugroepacties.

Ontvang meer updates

Voor het verbeteren van jouw klantenservice

    Sluit je aan bij de organisaties die het succes van CaseDriver al ervaren.

    RVO CaseDriver
    Kwik-Fit CaseDriver
    Get-Healthy CaseDriver